[KOLUMNIS] MYJalan: Ayuh bersama 'cipta' jalan raya yang lebih selamat
Sebanyak 17,157 jumlah aduan diterima sejak permulaan kempen MYJalan pada 1 Ogos 2023 hingga 29 Julai 2024.
Wed Aug 14 2024
IPCC terima 348 aduan - Saifuddin Nasution
Sebanyak 348 aduan diterima Suruhanjaya Bebas Tatakelakuan Polis (IPCC) sejak berkuat kuasa 1 Julai 2023.
Thu Jul 18 2024
Malaysia merekodkan trend peningkatan bagi kes penipuan dalam talian
Antara tahun 2020 dan 2022, jumlah aduan berkaitan penipuan telah meningkat sebanyak 100 peratus.
Fri May 26 2023
Mavcom terima 1,251 aduan pada separuh pertama 2022
AirAsia menerima jumlah aduan tertinggi dari Januari hingga Jun 2022 iaitu sebanyak 42.1 peratus (527) daripada jumlah keseluruhan aduan.
Mon Sep 19 2022
Aktifkan penyahihan dua-faktor, tingkat tahap keselamatan akaun media sosial, aplikasi pemesejan
Jumlah aduan berkaitan penggodaman dan kehilangan akses meningkat 55 peratus, iaitu 1,599 aduan pada 2020 dan 2,483 pada 2021.
Thu Feb 10 2022
Kesalinghubungan internet cabaran besar terajui KKMM - Saifuddin
Jumlah aduan berkaitan kelambatan capaian atau 'signal' rendah meningkat ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pertama bermula.
Wed Mar 10 2021
Tangani kes kekejaman ke atas haiwan sebagai kesalahan berat - SAM
Jumlah aduan mengenai kes penderaan haiwan telah meningkat sejak lima tahun yang lalu.
Mon Oct 01 2018
Lebih RM225 juta kerugian pengguna sepanjang 2016 - NCCC
E-dagang mendahului aduan pengguna apabila ia mencatat jumlah aduan tertinggi iaitu 7,371 aduan dan tertinggi bagi tiga tahun berturut-turut.
Tue Aug 29 2017