Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, AmBank Group, Jamie Ling, institusi kewangan itu bersedia untuk menyokong pelanggan, pekerja dan komuniti dalam mengharungi masa yang sukar ini.
Program Bantuan Banjir ini, jelas beliau, direka untuk menyediakan bantuan dan bantuan kewangan segera, membolehkan mereka yang terjejas menumpu kepada pemulihan dan pembinaan semula.
Kata Jamie, bank berkenaan menawarkan bantuan yang disasarkan kepada pelanggan yang layak dengan moratorium sehingga enam bulan untuk semua kemudahan pembiayaan.
“Kami sedang membantu dengan tindakan bantuan banjir yang berterusan untuk meringankan beban pelanggan kami yang telah terjejas oleh situasi banjir semasa,” jelas beliau dalam kenyataan yang dikeluarkan.
Mana-mana pelanggan yang terjejas akibat banjir dan memerlukan khidmat nasihat boleh berhubung Pusat Perhubungan AmBank dari 7 pagi hingga 11 malam di 03-2178 8888.
Sementara, mereka yang berkemampuan dan jika selamat pula boleh terus mengunjungi mana-mana cawangan AmBank berhampiran untuk mendapatkan bantuan.