AirAsia India memasuki pasaran India dengan langkah kanan apabila tiket bagi penerbangan sulungnya dari Bangalore ke Goa pada 12 Jun telah habis dijual dalam masa 10 minit selepas ia dibuka untuk jualan.

Sejumlah 25,000 tempat duduk promosi juga telah ditempah dalam tempoh 84 jam selepas tempahan dibuka pada 30 Mei.

"Kami sangat gembira dengan maklum balas yang kami terima daripada pasaran. Moto kami adalah sentiasa untuk memastikan semua orang boleh terbang dan kami telahpun mula menunjukkan bahawa kami menepati janji-janji kami," kata Ketua Pegawai Eksekutifnya Mittu Chandilya dalam satu kenyataan.

Beliau menekankan matlamat syarikat penerbangan itu untuk merevolusikan industri penerbangan India dengan perkhidmatan berkualitinya.

"Bagi pihak AirAsia India saya ingin mengucapkan terima kasih kepada setiap pemegang kepentingan yang berusaha keras bagi menjadikan pelancaran kami satu kejayaan," katanya.

Tambang semua bermula serendah Rs990 (RM54) boleh ditempah bagi penerbangan dari Bangalore ke Chennai, Chennai ke Bangalore, Bangalore ke Goa dan Goa kepada Bangalore.

Pelanggan boleh menempah penerbangan AirAsia India di laman web www.airasia.com mulai sekarang sehingga 9 Jun, 2014, bagi tempoh perjalanan dari 12 Jun-25 Okt, 2014.

AirAsia India beroperasi menggunakan pesawat A320.

Syarikat penerbangan itu, usaha sama antara AirAsia, Tata Sons dan Telestra Tradeplace, diberikan lesen penerbangan oleh pengawal selia penerbangan, Directorate General of Civil Aviation, awal bulan lepas.