F&N Beverages Marketing Sdn Bhd, bahagian minuman ringan Fraser & Neave Holdings Bhd, memberi jaminan tidak akan menaikkan harga minuman walaupun harga petrol dan diesel meningkat.
Pengarah Urusannya Khalid Alvi berkata kenaikan dalam harga bahan api tidak dapat dielakkan memandangkan ia menjadi sebahagian daripada keputusan fiskal dan monetari ekonomi kerajaan, dan syarikat menjadi sebahagian daripada ekonomi dan sistemnya.
"Kami akan memastikan yang kami akan terus mengeluarkan produk pada kos serendah mungkin dan kami akan memastikan kesan harga bahan api boleh diserapkan dan memberi kesan paling kurang kepada pengguna," katanya kepada pemberita selepas pelancaran Oishi Green Tea di sini hari ini.
Pada 3 Sept, kerajaan mengumumkan kenaikan 20 sen bagi petrol RON95 dan harga diesel masing-maisng kepada RM2.10 dan RM2 seliter, dan dua hari kemudiannya petrol RON 97 naik 15 sen kepada RM2.85 seliter sebagai sebahagian daripada langkah rasionalisasi subsidi bahan api.
F&N Beverages merupakan pengeluar minuman ringan terbesar Malaysia dengan 27 peratus bahagian pasaran dan mempunyai rangkaian pengedaran terbesar meliputi 90 peratus cawangan di seluruh negara.
Syarikat mengedar minuman ringan seperti 100PLUS, F&N Fun Flavours, SEASONS, myCola, Fruit Tree, Ice Mountain Mineral Water dan F&N Cordials.
Syarikat juga mula mengedar produk Red Bull.
Sementara itu, Naib Presiden Eksekutif Oishi Group Plc Aniruth Mahathorn berkata Oishi Green Tea telah memasuki empat pasaran di Asia Tenggara iaitu Laos, Kemboja, Myanmar dan Malaysia.
Syarikat yang menjalin pakatan dengan F&N Beverages Marketing, meninjau untuk mengedarnya di negara-negara lain di Asia Tenggara seperti Singapura.
F&N Beverages Marketing dilantik Oishi Group untuk memasar dan mengedar Oishi Green Tea di Malaysia.
Bernama
Mon Sep 23 2013

AWANI Ringkas: Lima video 'deepfake' penipuan pelaburan dikesan
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas.

Sapura Energy: Bukan 'bailout', tapi pelaburan strategik
Kerajaan menafikan dakwaan bahawa suntikan dana RM1.1 bilion kepada Sapura Energy merupakan satu bentuk bailout bagi menyelamatkan syarikat berkenaan.

AirBorneo: Sarawak bakal peroleh model pesawat jenis ATR 72-600 baharu
Sarawak telah membuat persiapan untuk memperoleh model pesawat ATR 72-600 yang baharu bagi operasi perkhidmatan udara luar bandar (RAS) di negeri itu.

Google Photos kelak tidak akan menyimpan imej RAW secara automatik
Imej DNG akan disimpan dalam folder tersendiri dan dikenal pasti sama ada telah diproses atau belum.

Kiosk Sentuhan Madani kedua di KL Sentral akan dilancar esok
Kerajaan akan memperluaskan inisiatif Kiosk Sentuhan Madani ke lokasi strategik kedua di Stesen Sentral Kuala Lumpur (KL Sentral).

Lelaki langgar mati suami isteri mengaku tidak bersalah memandu bawah pengaruh dadah
Tertuduh, Ng Ju Han, 20, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Muhammad Syaiful Akmal Mohamad Razi.

Kes kolej vokasional: Tertuduh pertama dakwa hanya tolak, tepis bahu mangsa
Tertuduh pertama dalam kes bunuh pelajar Kolej Vokasional Lahad Datu memberitahu bahawa dia tidak memukul mangsa ketika di bilik asrama, sebaliknya hanya menolak serta menepis bahu.
Suruhanjaya Eropah umum langkah balas terhadap tarif AS
Suruhanjaya Eropah pada Rabu mengumumkan pelaksanaan langkah balas terhadap tarif yang dikenakan oleh Amerika Syarikat terhadap blok negara berkenaan.
[TERKINI] Bukan 'bailout', pelaburan dalam Sapura Energy langkah strategik
Kerajaan menafikan pembiayaan RM1.1 bilion kepada Sapura energy sebagai tindakan 'bailout' terhadap syarikat berkenaan, sebaliknya ia merupakan langkah pelaburan strategik.

ACLE: Jaringan Obregon dibatal VAR, ini penjelasan Subkhiddin
JDT terpaksa akur jaringan Suphanat Mueanta di separuh masa kedua bertindak sebagai pemisah sekali gus menyingkirkan JDT daripada kejohanan.

F&N, MYDIN lancar kempen 'Jom Sihat, Kekal Cergas', seruan gaya hidup sihat menyeluruh
Jerayawara di MYDIN USJ, Subang Jaya selama empat hari ajak dan didik orang ramai kepentingan gaya hidup seimbang dan amalan pemakanan sihat.

F&N labur dalam jenama, pemasaran untuk raih kembali momentum jualan
Lim berkata, syarikat berjaya mengatasi cabaran pasaran menerusi harga yang berkesan, strategi portfolio dan pelaburan jangka panjang.

F&N catat untung Q1 lebih rendah, pertimbang selaras harga produk
Pendapatan bagi tempoh itu bagaimanapun meningkat 2.2% kepada RM1.11 bilion berbanding RM1.08 bilion.

F&N lancar kempen 'lepak mamak virtual'
Pergerakan dan aktiviti rakyat Malaysia agak terbatas dalam tempoh tiga minggu penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan kerajaan sejak 18 Mac lalu.

Pegawai IT ungguli cabaran akhir kemuncak 'F&N 135th Anniversary Fiesta'
F&NHB telah menganjurkan pertandingan yang menawarkan hadiah lumayan termasuk lambang emas 916, seberat 1.35kg eksklusif bernilai RM300,000.

F&N lancar produk baharu sempena ulang tahun ke-135
Fiesta ulang tahun ke-135 bertujuan memberi ganjaran dan berterima kasih kepada pengguna atas sokongan yang tidak terhingga selama 135 tahun terhadap F&N.

Semua produk 100Plus sudah terima logo 'Pilihan Lebih Sihat'
100Plus dianugerahkan Logo Pilihan Lebih Sihat daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (MOH) berkuatkuasa Mac 2018.

Harga minuman tidak naik -- F&N Beverages Marketing
Kenaikan dalam harga bahan api tidak dapat dielakkan memandangkan ia menjadi sebahagian daripada keputusan fiskal dan monetari ekonomi.