Malaysia terbuka bekerjasama dengan Palestin pulihkan telekomunikasi Gaza - Fahmi
Malaysia tidak menolak kemungkinan bekerjasama dengan Palestin untuk memulihkan sektor telekomunikasi di Gaza, kata Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil.
Tue Nov 05 2024
Tiada kos tambahan kepada pelanggan bagi rangkaian 5G kedua - Fahmi
Fahmi berkata kerajaan komited sepenuhnya untuk memastikan model dwirangkaian itu menggalakkan persaingan sihat dalam sektor telekomunikasi.
Thu Jul 04 2024
Kenanga IB menjangkakan dasaar dwirangkaian 5G diumum pada suku kedua
Kenanga Investment Bank Bhd (Kenanga IB) menjangkakan kerajaan akan mengumumkan arahan dasar dwirangkaian 5G pada suku kedua (S2) tahun ini.
Thu Apr 04 2024
Pendapatan sektor telekomunikasi dijangka menguncup sedikit bagi tahun kewangan 2024
Pendapatan sektor telekomunikasi diunjur menguncup sedikit bagi tahun kewangan 2024 berikutan keuntungan yang lebih rendah dan persaingan sengit dalam pasaran mudah alih.
Fri Mar 15 2024
Penganalisis beri reaksi berbeza prospek sektor telekomunikasi
CGS-CIMB mengekalkan panggilan 'Neutral' terhadap sektor tersebut dengan memberi kelebihan kepada segmen talian tetap berbanding mudah alih.
Tue Oct 19 2021
Maxis sedia berinovasi, teroka peluang baharu dalam hadapi pandemik - CEO
Sektor telekomunikasi telah mengalami tekanan kerana peningkatan persaingan dengan banyak pemain industri mengalami kemerosotan pendapatan.
Wed Mar 24 2021
Pelaksanaan 5G pacu sektor telekomunikasi dalam tempoh terdekat
Sektor telekomunikasi dijangka meneruskan momentumnya, disokong oleh pengumuman terkini Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengenai pelaksanaan perkhidmatan 5G.
Thu Jan 02 2020
Bank Dunia iktiraf usaha Malaysia tingkatkan sektor telekomunikasi
Laporan Bank Dunia itu satu bukti kepada keberkesanan inisiatif, dasar dan tindakan yang dilaksanakan MCMC.
Sat Jul 06 2019
Pekerja di Malaysia menantikan kenaikan gaji 5.8% pada 2016
Unjuran kenaikan gaji adalah tertinggi dalam sektor telekomunikasi pada 6.6 peratus, diikuti sektor pengangkutan dan pembinaan masing-masing pada kadar 6.2 peratus.
Sat Dec 05 2015
Anggap aduan pengguna sebagai satu hadiah - NCCC
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC) menerima sebanyak 41,963 aduan pada tahun 2012 dan aduan dari sektor telekomunikasi paling tinggi diterima.
Tue Sep 03 2013