Transaksi e-dagang catat lebih 10,000 aduan, nilai kerugian hampir RM12 juta - NCCC
Kes aduan tertinggi adalah membabitkan pembeli yang tidak berpuas hati kerana kegagalan mendapatkan bayaran balik daripada peniaga.
Wed Oct 02 2019
Lebih RM225 juta kerugian pengguna sepanjang 2016 - NCCC
E-dagang mendahului aduan pengguna apabila ia mencatat jumlah aduan tertinggi iaitu 7,371 aduan dan tertinggi bagi tiga tahun berturut-turut.
Tue Aug 29 2017
Pusat perkhidmatan kereta perlu dikawal selia
Industri automotif perlu menubuhkan badan khusus bagi mengawal selia pusat perkhidmatan kereta di negara ini.
Mon Oct 05 2015
Anggap aduan pengguna sebagai satu hadiah - NCCC
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC) menerima sebanyak 41,963 aduan pada tahun 2012 dan aduan dari sektor telekomunikasi paling tinggi diterima.
Tue Sep 03 2013
Jualan kembali ke sekolah
Peningkatan kos hidup terutamanya kos pendidikan masa kini menuntut ibu bapa bijak bertindak dalam menguruskan perbelanjaan sebelum menjelang musim persekolahan.
Fri Dec 21 2012