KUALA LUMPUR: Watsons Malaysia terus mengukuhkan jenamanya sebagai peneraju peruncit produk penjagaan peribadi dan kecantikan dengan pembukaan cawangannya yang ke-700.
Kedai baharu di KSL Esplanade Mall, Klang itu menjadi batu aras penting dan bukti komitmen Watsons Malaysia untuk membawakan kepada pelanggan produk-produk inovatif serta pengalaman membeli yang tiada tandingan.
Walau berdepan cabaran pandemik COVID-19, Watsons Malaysia berupaya untuk kekal berkembang dari 535 cawangan pada 2019 kepada 700 cawangan hari ini bersama pertambahan ahli setianya dari 5.7 juta kepada 7.2 juta dalam tempoh sama.
Pengarah Urusan Kumpulan A.S. Watson Group, Dominic Lai, pada majlis perasmian kedai ke-700 tersebut berbesar hati mengumumkan bahawa Watsons diangkat sebagai peruncit barangan penjagaan peribadi dan kecantikan nombor satu dalam Campaign-Asia Top 50 Brands.
“Pencapaian menakjubkan ini takkan boleh berlaku tanpa sokongan tidak berbelah bahagi daripada pelanggan kami.
“Kami akan meneruskan kemajuan ini bersama pelanggan kami dan membina masa depan yang lebih baik untuk kita semua bersama dengan tujuan yang jitu serta komitmen untuk memastikan pelanggan kami ‘Look Good, Do Good, and Feel Great’,” katanya.
Bagi menandakan pencapaian tersebut, kedai ke-700 itu menekankan integrasi ‘O+O’ (Online + Offline), menyediakan keselesaan menyemak imbas dan membeli produk menerusi pelbagai saluran buat para pelanggan.
Kedai baharu itu menampilkan konsep terbaharu G9 yang menyediakan perkhidmatan unik termasuk ciri inovatif kaunter ‘Style Me’ yang dilengkapi teknologi realiti terimbuh (augmented reality, AR) untuk pelanggan mencuba produk secara maya, lorong ekspres khas Watsons Elite untuk ahli istimewa, stesen isian semula produk, serta kaunter bayaran sendiri.
Kata Pengarah Urusan Watsons Malaysia, Caryn Loh, mereka sentiasa mengikuti perkembangan trend pengguna dan keprihatinan itu diterjemahkan dengan pelaburan dalam teknologi untuk kekal relevan.
“Bersama itu, kami juga membawakan banyak produk baharu eksklusif di Watsons, dan saya harap pelanggan dapat menikmati pengalaman baharu perkhidmatan kami di samping produk-produk yang ada di Watsons,” katanya.
Dengan teknologi inovatif, kod QR ditempatkan secara strategik di serata kedai, membolehkan pelanggan mengakses maklumat tambahan serta promosi sesuatu produk, sekali gus menghubungkan jurang antara pengalaman fizikal dengan digital.
Watsons KSL Esplanade Mall itu juga memperkenalkan kawasan ‘e-Stamp’ di mana pelanggan boleh membeli, mengumpul cop dan menuntut barangan eksklusif, yang nyata menambah nilai kepada pengalaman membeli mereka.
Turut memenangi anugerah tertinggi Platinum Putra Brands Awards dalam kategori runcit untuk kali kesembilan berturut-turut sejak 2014, Watsons Malaysia tekad untuk terus menjadi jenama runcit utama dalam minda pelanggan.
“Ia merupakan 29 tahun yang menakjubkan sejak Watsons Malaysia pertama kali memasuki industri runcit, dan sepanjang perjalanan ini, kami telah mencapai pelbagai penanda aras dan mengukuhkan kedudukan kami sebagai jenama runcit nombor satu dalam kalangan pelanggan.
“Pembukaan kedai Watsons Malaysia ke-700 ini menjadi kenyataan kepada komitmen tak berbelah bahagi kami untuk menjadikan produk dan perkhidmatan kami mudah diakses kepada pelanggan kami yang dihargai,” tambah Caryn.
Untuk maklumat lanjut, layari watsons.com.my atau dapatkan sorotan harian daripada Facebook dan Instagram Watsons Malaysia.
Israr Khalid
Tue Jun 20 2023
Watsons diangkat sebagai peruncit barangan penjagaan peribadi dan kecantikan nombor satu dalam Campaign-Asia Top 50 Brands.
Pemindahan besar-besaran selepas kebakaran baharu meletus berhampiran LA
Kebakaran ini berlaku ketika kawasan Los Angeles masih pulih daripada dua kebakaran besar yang telah mengorbankan lebih 24 orang.
AWANI Pagi: Perpustakaan kreatif, suntik ilmu untuk komuniti
Diskusi AWANI Pagi 8.30 bersama Pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS), Datin Paduka Mastura Muhamad mengupas sisi lain peranan perpustakaan untuk membantu komuniti khususnya golongan B40 mendapat akses lebih baik dalam pendidikan.
Siti Mastura bayar saman RM830,000 kepada tiga pemimpin DAP
Siti Mastura telah menyelesaikan pembayaran sebanyak RM830,034.75 dalam bentuk ganti rugi dan kos guaman kepada tiga pemimpin DAP.
Rangkuman Lawatan Delegasi Malaysia ke WEF 2025 di Davos
Saksikan bagaimana delegasi Malaysia mengangkat naratif ASEAN di Forum Ekonomi Dunia (WEF) 2025 di Davos, Switzerland. Selain memacu perbincangan global, delegasi turut memanfaatkan peluang untuk menarik pelaburan dan memperkukuh hubungan perdagangan antarabangsa.
Dialog WEF PM Anwar: Daripada Manchester United, cabaran serantau, hingga imbangi dinamik kuasa besar global
Keupayaan Perdana Menteri mengimbangi perbualan dalam perbincangan beliau mempamerkan kedudukan unik Malaysia dalam diplomasi global.
Tenaga, Ketersambungan, dan Keterangkuman
Sebagai Pengerusi ASEAN 2025, Malaysia, di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim, memfokuskan sektor tenaga dan ketersambungan, termasuk Grid Kuasa ASEAN dan teknologi alternatif. Beliau menekankan keterangkuman, pembangunan digital, kecerdasan buatan (AI), dan kerjasama strategik dalam menangani cabaran iklim, ekonomi, dan keamanan serantau.
ASEAN perlu cipta acuan sendiri, bukan ikut rentak barat - Muhammad Yunus
Profesor Muhammad Yunus, Ketua Penasihat Kerajaan Bangladesh, menyarankan agar ASEAN mencipta acuan sendiri dalam pelbagai aspek dan tidak terikut rentak Barat. Beliau menekankan bahawa model memaksimumkan keuntungan demi pertumbuhan tidak lagi relevan. Sebaliknya, pertumbuhan yang boleh diagihkan kepada rakyat terbanyak adalah acuan terbaik.
Industrial Star Rating: Will it help the Malaysian industrial sector?
Discover how the star rating system could transform Malaysian industrial parks, enhance global competitiveness, and strengthen supply chain resilience in strategic sectors with insights from Director, Research Rahim & Co International Sdn Bhd, Sr Sulaiman Saheh.
BRICS & Hubungan ASEAN-China: Pendekatan Malaysia di WEF 2025
Penerangan:Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru pembaharuan struktur kewangan global melalui IMF dan PBB sambil menekankan pentingnya BRICS dalam dialog Selatan Global. Beliau juga menegaskan peranan ASEAN, hubungan strategik dengan China, dan kepentingan Malaysia sebagai negara perdagangan bebas di pentas Forum Ekonomi Dunia (WEF) 2025.
AWANI Ringkas: Struktur kewangan IMF & PBB perlu pembaharuan
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas.
Kinohimitsu dan Watson lancar program kesedaran diabetes
Kinohimitsu dan Watsons Malaysia lancar inisiatif kesedaran diabetes sempena bulan kesedaran diabetes.
Watsons Malaysia buka cawangan ke-700, tawar pengalaman membeli tiada tandingan
Watsons KSL Esplanade, Klang itu menekankan integrasi OO (Online Offline), menampilkan konsep terbaharu G9.
DOC2US, Watsons umum perkongsian strategik sedia perkhidmatan kesihatan secara maya
Penyedia perkhidmatan e-preskripsi pertama di Malaysia, DOC2US mengumumkan perkongsian strategik dengan Watsons Malaysia untuk menyediakan perkhidmatan kesihatan maya melalui sistem jabat tangan yang
Watsons 2022 Gaya Raya Luar Biasa: Hasil karya kreatif filem Raya, hargai pelanggan
Kempen ini menyajikan pelbagai kelainan yang luar biasa dan menawarkan tawaran hadiah lumayan kepada para pelanggan.
Watsons Malaysia mohon maaf atas video Legenda Cun Raya
Watsons Malaysia semalam membuat permohonan maaf di atas video Legenda Cun Raya yang mengundang reaksi negatif daripada orang ramai.