KUALA LUMPUR: Watsons Malaysia terus mengukuhkan jenamanya sebagai peneraju peruncit produk penjagaan peribadi dan kecantikan dengan pembukaan cawangannya yang ke-700.
Kedai baharu di KSL Esplanade Mall, Klang itu menjadi batu aras penting dan bukti komitmen Watsons Malaysia untuk membawakan kepada pelanggan produk-produk inovatif serta pengalaman membeli yang tiada tandingan.
Walau berdepan cabaran pandemik COVID-19, Watsons Malaysia berupaya untuk kekal berkembang dari 535 cawangan pada 2019 kepada 700 cawangan hari ini bersama pertambahan ahli setianya dari 5.7 juta kepada 7.2 juta dalam tempoh sama.
Pengarah Urusan Kumpulan A.S. Watson Group, Dominic Lai, pada majlis perasmian kedai ke-700 tersebut berbesar hati mengumumkan bahawa Watsons diangkat sebagai peruncit barangan penjagaan peribadi dan kecantikan nombor satu dalam Campaign-Asia Top 50 Brands.
“Pencapaian menakjubkan ini takkan boleh berlaku tanpa sokongan tidak berbelah bahagi daripada pelanggan kami.
“Kami akan meneruskan kemajuan ini bersama pelanggan kami dan membina masa depan yang lebih baik untuk kita semua bersama dengan tujuan yang jitu serta komitmen untuk memastikan pelanggan kami ‘Look Good, Do Good, and Feel Great’,” katanya.
Bagi menandakan pencapaian tersebut, kedai ke-700 itu menekankan integrasi ‘O+O’ (Online + Offline), menyediakan keselesaan menyemak imbas dan membeli produk menerusi pelbagai saluran buat para pelanggan.
Kedai baharu itu menampilkan konsep terbaharu G9 yang menyediakan perkhidmatan unik termasuk ciri inovatif kaunter ‘Style Me’ yang dilengkapi teknologi realiti terimbuh (augmented reality, AR) untuk pelanggan mencuba produk secara maya, lorong ekspres khas Watsons Elite untuk ahli istimewa, stesen isian semula produk, serta kaunter bayaran sendiri.
Kata Pengarah Urusan Watsons Malaysia, Caryn Loh, mereka sentiasa mengikuti perkembangan trend pengguna dan keprihatinan itu diterjemahkan dengan pelaburan dalam teknologi untuk kekal relevan.
“Bersama itu, kami juga membawakan banyak produk baharu eksklusif di Watsons, dan saya harap pelanggan dapat menikmati pengalaman baharu perkhidmatan kami di samping produk-produk yang ada di Watsons,” katanya.
Dengan teknologi inovatif, kod QR ditempatkan secara strategik di serata kedai, membolehkan pelanggan mengakses maklumat tambahan serta promosi sesuatu produk, sekali gus menghubungkan jurang antara pengalaman fizikal dengan digital.
Watsons KSL Esplanade Mall itu juga memperkenalkan kawasan ‘e-Stamp’ di mana pelanggan boleh membeli, mengumpul cop dan menuntut barangan eksklusif, yang nyata menambah nilai kepada pengalaman membeli mereka.
Turut memenangi anugerah tertinggi Platinum Putra Brands Awards dalam kategori runcit untuk kali kesembilan berturut-turut sejak 2014, Watsons Malaysia tekad untuk terus menjadi jenama runcit utama dalam minda pelanggan.
“Ia merupakan 29 tahun yang menakjubkan sejak Watsons Malaysia pertama kali memasuki industri runcit, dan sepanjang perjalanan ini, kami telah mencapai pelbagai penanda aras dan mengukuhkan kedudukan kami sebagai jenama runcit nombor satu dalam kalangan pelanggan.
“Pembukaan kedai Watsons Malaysia ke-700 ini menjadi kenyataan kepada komitmen tak berbelah bahagi kami untuk menjadikan produk dan perkhidmatan kami mudah diakses kepada pelanggan kami yang dihargai,” tambah Caryn.
Untuk maklumat lanjut, layari watsons.com.my atau dapatkan sorotan harian daripada Facebook dan Instagram Watsons Malaysia.
Israr Khalid
Tue Jun 20 2023
Watsons diangkat sebagai peruncit barangan penjagaan peribadi dan kecantikan nombor satu dalam Campaign-Asia Top 50 Brands.
Jutaan rakyat Amerika tunai tanggungjawab
Jutaan rakyat Amerika Syarikat mula membuang undi mereka pada Selasa ketika pusat mengundi dibuka di seluruh negara itu.
Berita antarabangsa pilihan sepanjang hari ini
Antara pelbagai berita luar negara yang disiarkan di Astro AWANI, berikut adalah antara yang paling menjadi tumpuan sepanjang hari ini.
Berita tempatan pilihan sepanjang hari ini
Berikut adalah berita yang paling menjadi tumpuan sepanjang Selasa, 5 November 2024.
10 Berita Pilihan - (5 November 2024)
Antara pelbagai berita dalam dan luar negara yang disiarkan di Astro AWANI, berikut adalah yang paling menjadi tumpuan sepanjang hari ini.
Tumpuan Rabu – 6 November 2024
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan di Astro AWANI.
ACLE: JDT benam juara Liga K1 Ulsan HD 3-0
JDT berjaya membenam juara Liga K1 Korea (Liga K1), Ulsan HD 3-0 pada aksi Liga Juara-Juara Asia Elit (ACLE) 2024/25 Zon Timur di Stadium Sultan Ibrahim malam ini.
Iran akan bertindak balas terhadap serangan Israel dengan 'cara terkawal dan diperhitungkan'
Iran pada Selasa berikrar akan bertindak balas terhadap serangan Israel pada Oktober dengan "cara yang terkawal dan diperhitungkan".
MINDEF sentiasa usaha tingkat kesejahteraan warga, anak-anak ATM
Kementerian Pertahanan (MINDEF) sentiasa berusaha meningkatkan kesejahteraan warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
Lelaki dicari bantu siasatan samun bersenjata kedai runcit
Polis sedang mengesan seorang lelaki bagi membantu siasatan kes samun sebuah kedai runcit dengan menggunakan parang di Jalan Pokok Machang, di sini semalam.
Mahkamah tolak rayuan lelaki tuntut RM29,000 gaji tertunggak daripada syarikat pembersihan
Seorang lelaki gagal dalam rayuannya di Mahkamah Rayuan hari ini untuk menuntut RM29,000 gaji tertunggak daripada sebuah syarikat perkhidmatan pembersihan yang dimiliki warga Bangladesh.
Watsons Malaysia buka cawangan ke-700, tawar pengalaman membeli tiada tandingan
Watsons KSL Esplanade, Klang itu menekankan integrasi OO (Online Offline), menampilkan konsep terbaharu G9.
DOC2US, Watsons umum perkongsian strategik sedia perkhidmatan kesihatan secara maya
Penyedia perkhidmatan e-preskripsi pertama di Malaysia, DOC2US mengumumkan perkongsian strategik dengan Watsons Malaysia untuk menyediakan perkhidmatan kesihatan maya melalui sistem jabat tangan yang
Watsons 2022 Gaya Raya Luar Biasa: Hasil karya kreatif filem Raya, hargai pelanggan
Kempen ini menyajikan pelbagai kelainan yang luar biasa dan menawarkan tawaran hadiah lumayan kepada para pelanggan.
Watsons Malaysia mohon maaf atas video Legenda Cun Raya
Watsons Malaysia semalam membuat permohonan maaf di atas video Legenda Cun Raya yang mengundang reaksi negatif daripada orang ramai.