Rapid Bus Sdn Bhd telah menubuhkan pasukan khas bagi mengendalikan tuntutan insurans susulan insiden yang membabitkan bas Rapid KL di AU2 Keramat malam tadi.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Bus, Mohd Azam Omar berkata pemilik kenderaan yang berhasrat untuk mengemukakan tuntutan boleh menghantar tuntutan mereka berserta dokumen berkaitan ke e-mel suggest@rapidkl.com.my.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan pagi ini, Mohd Azam mengesahkan bas yang terbabit dalam insiden di Jalan Enggang AU2 Taman Keramat malam tadi adalah dalam keadaan baik semasa digunakan.

BACA: Bas rempuh tujuh kenderaan, pengguna Jalan Ampang saksi adegan mendebarkan

BACA: Pemandu bas rempuh kereta ditahan, sedang dirawat

"Berdasarkan laporan polis yang dibuat malam tadi, insiden berkenaan bermula apabila bas tersebut terlibat dalam satu kemalangan jalan raya kecil di Jalan Enggang AU2, di Taman Keramat.

"Kapten bas dilaporkan meneruskan perjalanan sambil dikejar oleh sekumpulan orang awam. Semasa dikejar bas tersebut dilaporkan melanggar beberapa kenderaan di sepanjang jalan sehingga tiba di susur keluar Jalan Ampang ke Lebuhraya MRR2 di mana kapten bas dilaporkan dipukul oleh beberapa orang awam," menurut kenyataan itu lagi.


Mohd Azam berkata pihaknya sedang bekerjasama dengan polis dan pihak berkuasa berkaitan dalam siasatan kes tersebut.

“Kami berharap orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi sementara menunggu keputusan siasatan rasmi pihak polis,” kata Mohd Azam.

Tambahnya, pemandu bas tersebut masih menerima rawatan di hospital dan tiada orang awam yang dilaporkan cedera semasa kejadian tersebut.