KUALA LUMPUR: Loji Rawatan Air (LRA) Semenyih 2, LRA Sg Langat dan LRA Langat 2 yang terjejas sebelum ini telah pulih sepenuhnya dan bekalan air telah dapat disalurkan seperti biasa.

Air Selangor dalam satu kenyataan memaklumkan, LRA Cheras Batu 11 telah mula beroperasi dengan dua kawasan iaitu Taman Sri Indah Cheras dan Kawasan Perindustrian Cheras Jaya telah pulih sepenuhnya.

"Manakala 26 kawasan lagi di wilayah Hulu Langat yang masih terjejas dijangka akan pulih sepenuhnya pada 10:00 pagi, 24 Disember 2021.

"Para pengguna juga boleh mendapatkan senarai kawasan yang belum pulih menerusi laman sesawang https://hentitugas.airselangor.com/ serta aplikasi Air Selangor," memetik kenyataan tersebut.


Air Selangor pada masa sama memaklumkan bantuan alternatif melalui lori-lori tangki masih lagi digerakkan ke kawasan-kawasan yang terjejas, dengan memberi keutamaan kepada premis-premis kritikal sepanjang tempoh gangguan bekalan air tidak berjadual tersebut.

"Air Selangor ingin memohon kerjasama orang ramai untuk mematuhi penjarakan fizikal dan memakai pelitup muka semasa mendapatkan bekalan air daripada lori-lori tangki.

"Air Selangor berharap agar pengguna yang telah mendapat bekalan air menggunakan air secara berhemat bagi memastikan kawasan-kawasan yang terjejas akan mendapat bekalan air mengikut jadual," memetik kenyataan itu.

Para pengguna boleh merujuk kesemua saluran komunikasi rasmi seperti aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram dan Twitter atau hubungi Pusat Perhubungan Air Selangor di talian 15300.