Fraser & Neave (F&N) Holdings Bhd menyasarkan untuk mengekalkan kedudukan penerajunya di dalam segmen minuman tenusu, siap diminum, sambil mengukuhkan jenama di Malaysia, kata Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Ng Jui Sia pada Rabu.
Syarikat itu akan melabur dan lebih fokus pada produk penggunanya, pengedaran dan kemudahan bagi meningkatkan kualiti produk, katanya kepada taklimat media di sini hari ini mengenai keputusan separuh pertama tahun kewangan Fraser & Neave Holdings.
Katanya F&N akan turut berusaha mengekalkan agihan pasaran 60 peratusnya bagi segmen produk tenusu, antara 30 peratus hingga 35 peratus bagi produk minuman siap diminum dan 85 peratus bagi minuman ringan.
"Kami merancang melancarkan satu produk baharu, Oishi Green Tea pada Jun tahun ini dan berkeyakinan menarik pembeli melalui minuman baharu itu. Kami kini menduduki tangga pertama dalam segmen teh hijau dengan menguasai lebih 30 peratus agihan pasaran," katanya.
Ng berkata syarikat itu adalah pemain utama di Asia Tenggara pada masa ini dan merancang mengukuhkan kehadirannya di Asia pada tahun-tahun akan datang.
Sementara itu, keuntungan pracukai F&N meningkat kepada RM65.58 juta bagi suku kedua berakhir 31 Mac, 2013, berbanding dengan RM57.69 juta pada tempoh yang sama tahun lepas.
Perolehan juga meningkat kepada RM882.06 juta berbanding RM730.42 juta sebelum ini.
Syarikat itu berkata prestasi yang lebih baik itu sebahagian besarnya adalah berikutan pemulihan di segi tenusu di Thailand, yang disatukan dengan prestasi kukuh berbanding prestasi tahunan bahagian minuman ringan kumpulan itu.
Bernama
Wed May 08 2013
Bomba selamatkan tiga subkontrakor terkandas di kren pengangkat
Ketiga-tiga mangsa lelaki itu masing-masing berusia 24, 26 dan 32 tahun terkandas dengan anggaran ketinggian dua tingkat.
Hulu Perak daerah terbaharu dilanda banjir kilat
Banjir kilat berlaku disebabkan hujan lebat berterusan selama dua jam di sekitar Gerik.
Kejayaan pembangunan Sabah jadi kayu ukur pada PRN, PRU16 - Rafizi
Rafizi berkata kerjasama antara parti adalah perkara yang terus dibincangkan dalam kerangka semangat Kerajaan Perpaduan.
88 badan pensijilan halal luar negara dapat pengiktirafan JAKIM
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah memberikan pengiktirafan kepada 88 badan pensijilan halal luar negara setakat Mei tahun ini.
eWarga Emas bentuk sistem penyampaian perkhidmatan berkesan, bersepadu - Noraini
Portal sistem warga emas (eWarga Emas) dibangunkan bagi membentuk sistem penyampaian perkhidmatan warga emas yang berkesan dan bersepadu.
MITRA lulus lebih RM95 juta untuk 11 program masyarakat India
Kesemua program yang dalam pelaksanaan itu memberi tumpuan kepada usaha memperkasakan sosioekonomi komuniti India dalam negara.
Kestabilan sosiopolitik Sabah bolehkan agihan ekonomi saksama - Juhar
Smber daya, kekayaan alam semula jadi dan potensi ekonomi dalam masyarakat dapat dibahagi dengan cara memberi peluang sama kepada rakyat.
Kenanga jangka OPR stabil 3.0 peratus pada 2025
Kenanga Investment Bank Bhd menjangka Kadar Dasar Semalaman (OPR) kekal stabil pada 3.0 peratus sepanjang 2025.
Johor sasar jumlah ternakan cecah 200,000 ekor pada 2027
Johor menyasarkan jumlah ternakan di negeri ini mencapai hingga 200,000 ekor pada 2027 setelah berjaya mencapai jumlah pengeluaran ternakan sebanyak 152,000 ekor hingga bulan lepas.
Hargai warga emas melalui penjagaan, hormat dan penglibatan - Lee Lam Thye
Lee Lam Thye menekankan keperluan mendesak untuk menghargai warga emas melalui penjagaan, hormat, dan penglibatan yang lebih baik.
F&N, MYDIN lancar kempen 'Jom Sihat, Kekal Cergas', seruan gaya hidup sihat menyeluruh
Jerayawara di MYDIN USJ, Subang Jaya selama empat hari ajak dan didik orang ramai kepentingan gaya hidup seimbang dan amalan pemakanan sihat.
F&N labur dalam jenama, pemasaran untuk raih kembali momentum jualan
Lim berkata, syarikat berjaya mengatasi cabaran pasaran menerusi harga yang berkesan, strategi portfolio dan pelaburan jangka panjang.
F&N catat untung Q1 lebih rendah, pertimbang selaras harga produk
Pendapatan bagi tempoh itu bagaimanapun meningkat 2.2% kepada RM1.11 bilion berbanding RM1.08 bilion.
F&N lancar kempen 'lepak mamak virtual'
Pergerakan dan aktiviti rakyat Malaysia agak terbatas dalam tempoh tiga minggu penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan kerajaan sejak 18 Mac lalu.
Pegawai IT ungguli cabaran akhir kemuncak 'F&N 135th Anniversary Fiesta'
F&NHB telah menganjurkan pertandingan yang menawarkan hadiah lumayan termasuk lambang emas 916, seberat 1.35kg eksklusif bernilai RM300,000.
F&N lancar produk baharu sempena ulang tahun ke-135
Fiesta ulang tahun ke-135 bertujuan memberi ganjaran dan berterima kasih kepada pengguna atas sokongan yang tidak terhingga selama 135 tahun terhadap F&N.
Semua produk 100Plus sudah terima logo 'Pilihan Lebih Sihat'
100Plus dianugerahkan Logo Pilihan Lebih Sihat daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (MOH) berkuatkuasa Mac 2018.
Harga minuman tidak naik -- F&N Beverages Marketing
Kenaikan dalam harga bahan api tidak dapat dielakkan memandangkan ia menjadi sebahagian daripada keputusan fiskal dan monetari ekonomi.