CAEXPO 2019: Reputasi produk tempatan dapat tempat di hati masyarakat China
Menurut Ketua Pegawai Eksekutif MATRADE Datuk Wan Latiff Wan Musa, tidak kira di wilayah mana pun di China, produk Malaysia yang dipasarkan pasti akan mendapat pujian.
Fri Sep 20 2019
CAEXPO 2019: Capaian produk tempatan diperluas ke pasaran tahap kedua, ketiga China
Pakatan yang baik antara kedua-dua negara akan meluaskan lagi jaringan capaian produk Malaysia di seluruh pasaran dalam dan luar negara, serta atas talian, yang dimiliki China Post.
Fri Sep 20 2019
Produk halal kekuatan PKS Malaysia di CAEXPO 2019
Setiap negara yang menyertainya mempunyai kekuatannya yang tersendiri dan Malaysia kuat dari segi penjualan produk-produk halal.
Thu Sep 19 2019
Matrade sasar jualan RM639.66 juta pada CAEXPO 2019
Sasaran itu diletakkan setelah mengambil kira perkembangan ekonomi global dan China yang agak perlahan berbanding tahun lepas.
Thu Sep 19 2019
Perniagaan Malaysia boleh capai 179 juta pembeli aktif di eBay
Eksport perdagangan rentas sempadan Malaysia masih di peringkat agak baharu justeru itu wujud peluang amat luas untuk lebih banyak perniagaan kecil menyertai kumpulan penjual eBay.
Sat Apr 13 2019
Krisis perdagangan AS-China tidak menjejaskan penyertaan China dalam MIHAS 2019
Wujud penambahan sebanyak 22 peserta China dalam acara tersebut, sehingga menjadikan China sebagai negara ketiga terbesar yang mengambil bahagian selepas Thailand dan Korea Selatan.
Fri Mar 01 2019
Matrade beri lebih fokus kepada syarikat sedia eksport di INSP 2016
Matrade memberi pendekatan yang lebih berfokus kepada syarikat yang bersedia mengeksport dalam INSP 2016.
Tue Mar 29 2016