Transaksi e-dagang catat lebih 10,000 aduan, nilai kerugian hampir RM12 juta - NCCC
Kes aduan tertinggi adalah membabitkan pembeli yang tidak berpuas hati kerana kegagalan mendapatkan bayaran balik daripada peniaga.
Wed Oct 02 2019
Pembeli 'online' mudah tertipu dengan harga terlalu murah - PUIM
Tawaran harga terlalu rendah untuk barangan atas talian menjadi faktor pembeli mudah tertipu sekali gus terperdaya dengan perangkap internet.
Tue Aug 29 2017
Lebih RM225 juta kerugian pengguna sepanjang 2016 - NCCC
E-dagang mendahului aduan pengguna apabila ia mencatat jumlah aduan tertinggi iaitu 7,371 aduan dan tertinggi bagi tiga tahun berturut-turut.
Tue Aug 29 2017
Tarif elektrik turun: Komuniti perniagaan wajar turunkan harga barang dan servis
Keputusan Kabinet untuk menurunkan tarif elektrik hari ini, di sambut baik oleh organisasi bukan kerajaan dan persatuan-persatuan pengguna.
Thu Feb 12 2015
Civil servants happy with increase of minimum housing loan
Civil servants heave a sigh of relief after the minimum housing loan was raised from RM80,000 to RM120,000 in Budget 2015.
Sat Oct 11 2014
Pekema urges government to abolish AP levy
The Malaysian Association of Malay Vehicle Importers and Traders urges the government to consider abolishing the RM10,000 levy imposed on approved permit (AP) holders.
Fri Oct 03 2014
Anggap aduan pengguna sebagai satu hadiah - NCCC
Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC) menerima sebanyak 41,963 aduan pada tahun 2012 dan aduan dari sektor telekomunikasi paling tinggi diterima.
Tue Sep 03 2013