KUALA LUMPUR: Festival Beli-belah Global 11.11 platform e-dagang, Alibaba membawa kemeriahan kepada pengguna dengan menawarkan lebih 290,000 jenama dalam pelbagai kategori.
Festival tahunan kali ke-14 tersebut turut menyediakan para peniaga dengan alat dan penyelesaian dalam mengembangkan program keahlian kesetiaan jenama selain memperkenalkan rangkaian produk baharu mereka.
Presiden Pembangungan Industri dan Pusat Operasi Taobao dan Tmall, Kumpulan Alibaba, Chui Xue berkata, festival 11.11 edisi kali ini menampilkan produk yang paling pelbagai dalam sejarah acara ini dengan sebanyak 17 juta produk tersedia kepada satu bilion pengguna aktif di China.
“11.11 merupakan jentera yang paling berkuasa bagi pertumbuhan pelanggan kami pada setiap tahun. Mentransformasikan kesedaran pengguna kepada kesetiaan pelanggan merupakan kunci utama kepada penjanaan pulangan terbaik terhadap pelaburan.
“Kami akan memperkenalkan inovasi teknologi dan perniagaan dan pada masa yang sama menambah baik pemadanan penawaran permintaan serta pengurusan keahlian kesetiaan, bagi menyokong rakan kongsi jenama dan peniaga,” katanya pada majlis pelancaran Festival 11.11 di Beijing, China pada Rabu.
Sehingga kini, lebih 40 jenama dan 600 jenama di Tmall masing-masing mempunyai program keahlian kesetiaan yang melepasi 10 juta ahli dan satu juta ahli.
Prajualan 11.11 di Tmall kini sudah bermula - tingkap pertama bakal bermula pada pukul 8 malam, 31 Oktober dan berakhir 3 November, manakala tingkap kedua akan berakhir mulai pukul 8 malam, selama sehari bermula 10 November.
Membantu jenama memupuk pelanggan bernilai tinggi
Alibaba akan menyokong peniaga dari segi pengambilan ahli kesetiaan termasuk inisiatif lain bagi menggalakkan penggunaan sistem keahlian lebih luas. Ia menjadi punca untuk menarik, melibatkan dan mengekalkan pengguna kepada platform peniaga.
Menurut Xue, menerusi program keahlian kesetiaan premium seluruh ekosistem Alibaba, 88VIP mempunyai lebih 25 juta ahli dengan perbelanjaan purata tahunan sebanyak lebih RMB57,000 (RM37,460) yang mencerminkan asas pengguna berkualiti tinggi dengan hasrat pembelian yang kukuh di platformnya.
“Alibaba berada pada kedudukan yang kukuh dan komited untuk membantu para peniaga membina keupayaan pengendalian keahlian masing-masing… ia disasarkan untuk memberikan perkhidmatan lebih baik kepada pelanggan semasa kitaran hidup pelanggan.
“Banyak jenama terkemuka termasuk Nike dan Unilever melaksanakan program keahlian kesetiaan jenama menerusi Tmall.
“Ia bagi berinteraksi dengan pelanggan sedia ada secara lebih efektif selain memperoleh pelanggan baharu… khususnya daripada asas lebih 123 juta pengguna aktif tahunan yang membelanjakan lebih RMB10,000 (RM6,570) setiap tahun di Taobao dan Tmall,” ujarnya.
Ahli 88VIP boleh menikmati potongan lima peratus bagi lebih 300 produk jenama dagangan dan keutamaan keahlian dalam ekosistem Alibaba termasuk Youku, Ele.me, Amap dan Fliggy.
Pelbagai rangkaian produk baharu bakal diperkenalkan pada 11.11 termasuk fesyen dan aksesori oleh jenama mewah terkemuka, Moncler serta Ferrari yang membuka kedai perdana Tmall pada bulan lepas.
Juga banyak lagi jenama akan mempamerkan hasil inovasi produk mereka yang diinkubasikan berdasarkan cerapan daripada Tmall Innovation Center.
*Artikel ini adalah kandungan berbayar
Haikal Raman
Thu Oct 27 2022
Sehingga kini, lebih 40 jenama dan 600 jenama di Tmall masing-masing mempunyai program keahlian kesetiaan yang melepasi 10 juta ahli dan satu juta ahli.
Empat individu cemas, rumah kedai terbakar di Kajang
Empat individu termasuk dua wanita dan dua lelaki terselamat dalam insiden kebakaran yang memusnahkan sebuah rumah kedai dua tingkat dan tiga unit kedai berkembar di Jalan Sungai Chua, Kampung Sungai Chua, awal pagi Ahad.
Udit Narayan galak penyanyi bakat baharu Malaysia kekal dedikasi dan kerja keras
Malaysia, pada pandangan Udit, menghargai dunia muzik serta penyanyi-penyanyi berbakat.
Grab Malaysia cipta 10,000 peluang pekerjaan untuk rakyat Terengganu
Grab Malaysia telah membuka 10,000 peluang pekerjaan kepada rakyat, yang dikenali sebagai Rakan Grab, di Terengganu sejak mula beroperasi di negeri pantai timur itu pada 2017.
Waktu bekerja empat hari setengah tertakluk kepada justifikasi kerajaan negeri - Azalina
Cadangan Johor untuk memperkenalkan waktu bekerja empat hari setengah seminggu adalah tertakluk kepada justifikasi kerajaan negeri.
Ah Ma House gamit nostalgia pengunjung
Diinspirasi daripada rumah nenek Ng, Ah Ma House bukan setakat kedai biasa menjual barangan klasik dan makanan ringan popular era 80-90an.
PM Anwar ke Korea untuk lawatan rasmi
Kunjungan Perdana Menteri ke negara itu atas jemputan Presiden Yoon Suk Yeol.
Mangsa banjir menurun kepada 481 orang di enam negeri pagi ini
Menurut info banjir JKM, antara negeri terjejas adalah Melaka, Terengganu, Kelantan, Sarawak, Johor dan Selangor.
Serangan berulang Israel ke atas hospital Gaza penghinaan terhadap kemanusiaan - Hamas
Kumpulan pejuang Palestin itu meminta masyarakat antarabangsa untuk mengenakan 'sekatan tegas' ke atas Israel.
AWANI Pagi: Perubahan Iklim: Cerita Pesawah Pendang di COP29
Ikuti temubual Editor Astro AWANI, Dzulfitri Yusop yang berada di Baku, Azerbaijan yang sempat menemubual beberapa pesawah Malaysia yang mengikuti COP29.
Ribut dihadapi Filipina berkurangan tetapi semakin kuat - PAGASA
Filipina kini menghadapi ribut yang semakin berkurangan tetapi bertambah kuat dalam beberapa tahun kebelakangan ini.
Festival beli-belah 11.11 tahunan Alibaba tawar lebih 290,000 jenama
Festival Beli-belah Global 11.11 platform e-dagang, Alibaba membawa kemeriahan kepada pengguna dengan menawarkan lebih 290,000 jenama dalam pelbagai kategori.