KUALA LUMPUR: Festival Beli-belah Global 11.11 platform e-dagang, Alibaba membawa kemeriahan kepada pengguna dengan menawarkan lebih 290,000 jenama dalam pelbagai kategori.
Festival tahunan kali ke-14 tersebut turut menyediakan para peniaga dengan alat dan penyelesaian dalam mengembangkan program keahlian kesetiaan jenama selain memperkenalkan rangkaian produk baharu mereka.
Presiden Pembangungan Industri dan Pusat Operasi Taobao dan Tmall, Kumpulan Alibaba, Chui Xue berkata, festival 11.11 edisi kali ini menampilkan produk yang paling pelbagai dalam sejarah acara ini dengan sebanyak 17 juta produk tersedia kepada satu bilion pengguna aktif di China.
“11.11 merupakan jentera yang paling berkuasa bagi pertumbuhan pelanggan kami pada setiap tahun. Mentransformasikan kesedaran pengguna kepada kesetiaan pelanggan merupakan kunci utama kepada penjanaan pulangan terbaik terhadap pelaburan.
“Kami akan memperkenalkan inovasi teknologi dan perniagaan dan pada masa yang sama menambah baik pemadanan penawaran permintaan serta pengurusan keahlian kesetiaan, bagi menyokong rakan kongsi jenama dan peniaga,” katanya pada majlis pelancaran Festival 11.11 di Beijing, China pada Rabu.
Sehingga kini, lebih 40 jenama dan 600 jenama di Tmall masing-masing mempunyai program keahlian kesetiaan yang melepasi 10 juta ahli dan satu juta ahli.
Prajualan 11.11 di Tmall kini sudah bermula - tingkap pertama bakal bermula pada pukul 8 malam, 31 Oktober dan berakhir 3 November, manakala tingkap kedua akan berakhir mulai pukul 8 malam, selama sehari bermula 10 November.
Membantu jenama memupuk pelanggan bernilai tinggi
Alibaba akan menyokong peniaga dari segi pengambilan ahli kesetiaan termasuk inisiatif lain bagi menggalakkan penggunaan sistem keahlian lebih luas. Ia menjadi punca untuk menarik, melibatkan dan mengekalkan pengguna kepada platform peniaga.
Menurut Xue, menerusi program keahlian kesetiaan premium seluruh ekosistem Alibaba, 88VIP mempunyai lebih 25 juta ahli dengan perbelanjaan purata tahunan sebanyak lebih RMB57,000 (RM37,460) yang mencerminkan asas pengguna berkualiti tinggi dengan hasrat pembelian yang kukuh di platformnya.
“Alibaba berada pada kedudukan yang kukuh dan komited untuk membantu para peniaga membina keupayaan pengendalian keahlian masing-masing… ia disasarkan untuk memberikan perkhidmatan lebih baik kepada pelanggan semasa kitaran hidup pelanggan.
“Banyak jenama terkemuka termasuk Nike dan Unilever melaksanakan program keahlian kesetiaan jenama menerusi Tmall.
“Ia bagi berinteraksi dengan pelanggan sedia ada secara lebih efektif selain memperoleh pelanggan baharu… khususnya daripada asas lebih 123 juta pengguna aktif tahunan yang membelanjakan lebih RMB10,000 (RM6,570) setiap tahun di Taobao dan Tmall,” ujarnya.
Ahli 88VIP boleh menikmati potongan lima peratus bagi lebih 300 produk jenama dagangan dan keutamaan keahlian dalam ekosistem Alibaba termasuk Youku, Ele.me, Amap dan Fliggy.
Pelbagai rangkaian produk baharu bakal diperkenalkan pada 11.11 termasuk fesyen dan aksesori oleh jenama mewah terkemuka, Moncler serta Ferrari yang membuka kedai perdana Tmall pada bulan lepas.
Juga banyak lagi jenama akan mempamerkan hasil inovasi produk mereka yang diinkubasikan berdasarkan cerapan daripada Tmall Innovation Center.
*Artikel ini adalah kandungan berbayar
Haikal Raman
Thu Oct 27 2022
Sehingga kini, lebih 40 jenama dan 600 jenama di Tmall masing-masing mempunyai program keahlian kesetiaan yang melepasi 10 juta ahli dan satu juta ahli.
Laporan Interim Pelan Pembangunan Pendidikan Tinggi Malaysia 2026-2035 dibentang
Laporan Interim Pelan Pembangunan Pendidikan Tinggi Malaysia (PPPTM) 2026-2035 telah dibentangkan pada mesyuarat jawatankuasa penasihat PPPTM 2025-2035 yang berlangsung di ibu negara semalam.
Tidak ada perang lain jadikan wanita, kanak-kanak sasaran seperti di Gaza - Erdogan
Selama 13 bulan yang lepas, lebih dua pertiga daripada lebih 50,000 orang awam yang terbunuh di Gaza adalah wanita dan kanak-kanak.
71 peratus rakyat Sudan dilapor alami pelanggaran hak asasi manusia ketika melarikan diri - PBB
"Tahap trauma yang dialami amat dahsyat, dengan keluarga masih dalam keadaan terkejut selepas menyaksikan keganasan."
Taylor’s University terus cemerlang, lonjak lima anak tangga QS Asia University Rankings 2025
Taylors University melonjak lima anak tangga untuk menduduki tempat ke-36 dalam QS Asia University Rankings 2025.
FIM MiniGP Dunia: Qabil Irfan, Qayyim Razin ke Aragon berbekal keyakinan tinggi
"Saya dengar pelumba di sana 'main kasar' dan saya perlu begitu juga. Tapi tidak boleh sampai membahayakan pelumba lain."
KUSKOP cadang anjur karnival usahawan wanita sempena kepengerusian ASEAN-Malaysia 2025
Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (KUSKOP) mencadangkan agar satu karnival usahawan wanita diadakan sewaktu kepengerusian ASEAN-Malaysia 2025.
Tarikh pilihan raya umum belum ditetapkan - PM Singapura
Lawrence Wong berkata beliau mempunyai "masa sehingga hujung tahun depan" untuk menentukannya.
Penghantar produk kesihatan warga Thailand ditahan di Rantau Panjang
Seorang wanita warga Thailand yang bertindak sebagai penghantar ditahan kerana disyaki menyeludup pelbagai jenis produk kesihatan yang dianggarkan bernilai RM7,360 dalam Operasi Taring Wawasan.
It’s About YOUth: Supporting young families
Rising childcare and education costs in Malaysia are pushing many young couples to delay or forgo having children. UNFPA’s Lee Min Hui and PJ Lestari advocate Nur Hafizah Noslan discuss potential government strategies to ease the pressures on young parents. #ItsAboutYOUth
Kes demam denggi menurun pada ME 44, satu kematian dilaporkan
Kes demam denggi dilaporkan menurun kepada 1,346 kes pada Minggu Epidemiologi (ME) 44 bagi tempoh 27 Okt hingga 2 Nov lepas berbanding 1,521 kes pada minggu sebelumnya.
Festival beli-belah 11.11 tahunan Alibaba tawar lebih 290,000 jenama
Festival Beli-belah Global 11.11 platform e-dagang, Alibaba membawa kemeriahan kepada pengguna dengan menawarkan lebih 290,000 jenama dalam pelbagai kategori.