90.4 peratus pengguna sudah terima bekalan air - PBAPP
Sebanyak 90.4 peratus atau kira-kira 533,000 daripada 590,000 pengguna yang terjejas akibat gangguan bekalan air berjadual sejak 10 Jan lepas, telah menerima bekalan air setakat 7 malam hari ini.
Sat Jan 13 2024
Pemulihan air peringkat 1 bermula, namun ada cabaran teknikal - PBAPP
Bekalan air dinormalisasi secara berperingkat untuk 197,025 pengguna meliputi 33 peratus daripada 590,000 pengguna yang terjejas.
Thu Jan 11 2024
Kerja pemulihan air peringkat pertama bermula 6.01 pagi esok - PBAPP
K. Pathmanathan berkata kerja penggantian dua injap telah mencapai kemajuan masing-masing 60 peratus dan 30 peratus.
Wed Jan 10 2024
Gangguan air: 90 peratus Seberang Perai dan bahagian Pulau kembali terima bekalan
Kadar pemulihan air kepada pengguna di Seberang Perai dan bahagian Pulau masing-masing telah mencapai 90 peratus.
Mon May 15 2023
Selangor di peringkat akhir kajian penggunaan teknologi mesra alam tangani pencemaran air
Ia akan memanfaatkan mikroorganisma yang hidup dalam air bagi mempercepatkan pemulihan air di sungai tercemar.
Mon Nov 23 2020
Masalah air di Selangor pulih tengah malam ini
Pengerusi SPAN, Charles Santiago berkata pemulihan air itu melibatkan kira-kira 1.3 juta pengguna yang terjejas di kawasan tersebut.
Mon Dec 23 2019