Syarikat Nestlé Malaysia menafikan berita mengenai penarikan balik produk makanan bayinya yang sedang viral di media sosial.

Dalam satu kenyataan, syarikat itu berkata tiada sebarang penarikan balik dilakukan oleh Nestlé Malaysia ke atas mana-mana produk mereka.

“Ini adalah mesej palsu yang telah tersebar di media sosial sejak 2011. Tiada sebarang penarikan balik dibuat oleh Nestlé Malaysia pada makanan bayi kami atau mana-mana produk kami yang lain.

“Kami memberi jaminan kepada pengguna bahawa semua produk Nestlé selamat dimakan, dan kami mematuhi kawalan kualiti serta keselamatan langkah-langkah ketat di semua peringkat rantaian bekalan kami kerana kualiti produk dan keselamatan adalah keutamaan bersama,” kata kenyataan itu pada Isnin.

Nestlé menggesa orang ramai untuk berkongsi maklumat secara bertanggungjawab.

Untuk maklumat lanjut, pelanggan boleh menghubungi talian perkhidmatan pelanggan Nestlé di 1-800-88-3433.


Nestle Malaysia nafi tarik balik makanan bayi